اندیشه

فرهنگی، ادبی، تاریخی، هنری، طنز

اندیشه

فرهنگی، ادبی، تاریخی، هنری، طنز

اندیشه

درباره مدیر:
میر حسین دلدار بناب
متولد 1346 بناب مرند
پژوهشگر

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

رساله ی طنز به شرط فلفل!

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۷ ق.ظ


ملکه ی باغ وحش تهران (بانوی سلطان جنگل) صاحب چهار فرزند شد.

همزمان اولین بره ی آهوی ایرانی نیز در همان باغ وحش دیده به جهان گشود.

ایضا چند روز قبل در همان باغ وحش اولین جراحی روی دندان پلنگ ایرانی انجام گرفت که مراحل قالب گیری و ساخت پروتز برای پلنگ عزیز در دست اقدام است (البته این دردست اقدام از نوع اداری و امروز برو فردا بیا نبوده و از قسم فوری و اضطراری می باشد!)

لازم به ذکر است هم اکنون صد گونه ی جانوری به خوشی و خرمی در باغ وحش تهران زندگی می کنند!

در دو سه روز گذشته این گزارش ها و اخبار بسیار مهم و حیاتی (البته از نوع وحش ) چنان با آب و تاب بیان می شود که آدم خیال می کند چه دستاورد بی نظیر و نادری به دست آمده که گل از گل گزارش گران عزیز می شکفد!

نمی دانم شاید هم اتفاق مهمی است و عقل ناقص من از درک آن عاجز می باشد! شاید بعضی ها مثل من فکر می کنند کار مهم فقط رفتن به جام جهانی است و مهار تورم و اشتغال و جلوگیری از اختلاس و رانت خواری و مبارزه با خویشاوند سالاری و پول شویی و از این قبیل چیزها!

حیات وحش هم در کنار حیات غیر وحش مهم است و باید به آن هم پرداخته شود!!! وگرنه بحث انقراض و نابودی و بیچارگی گریبانگیر می شود!

خرابی دندان پلنگ ایرانی فاجعه ای بزرگ است و خرابی بار می آورد،حالا دیگر مهم نیست که بسیاری از این اشرف مخلوقات بیچاره و تهیدست قادر به ترمیم دندان های خود نیستند و صد نوع بیماری از آن ناحیه را به جان می خرند! سر پلنگ ایرانی سلامت شکند اگر سبویی!

آهوی ایرانی باید بچه دار شود،حالا مهم نیست که بسیاری از این خلق الله بچه دار نمی شوند و هزینه ی درمان نازایی خود را هم ندارند و یک عمر باید در حسرت بچه دار شدن بسوزند و بسازند!

ملکه ی باغ وحش تهران باید به سلامت فارغ شود، مهم نیست که بسیاری از این اهل و عیال خدا (مردم) زیر بار فشار اقتصادی روزی نه یک بار که صد بار فارغ می شوند و خیلی ها هم بر سر زا می روند!!!

راستی بعضی ها که تا این اندازه به فکر حفظ نسل این حیوانات به قول خودشان ارزشمند می باشند، تا چه اندازه به فکر حفظ ارزش های انسانی و اخلاقی و دینی جامعه ی خودشان هستند؟!

آیا کسی یا کسانی هم پیدا می شوند که به فکر احیای خصایل از دست رفته مانند جوانمردی و ایثار و عفت و راستگویی و وفای به عهد و دوری از نفاق و صداقت و درستکاری و نوع دوستی و صفا و پاکی و هزاران خصلت زیبا از این نوع باشند؟!

امیدوارم که لااقل نسل اینچنین کسانی منقرض نشده باشد...

  • میر حسین دلدار بناب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی