اندیشه

فرهنگی، ادبی، تاریخی، هنری، طنز

اندیشه

فرهنگی، ادبی، تاریخی، هنری، طنز

اندیشه

درباره مدیر:
میر حسین دلدار بناب
متولد 1346 بناب مرند
پژوهشگر

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

رساله ی ویلانیه

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۰۸ ب.ظ

رساله ی ویلانیه ((تقدیم به آنان که درد وطن دارند))

به حمدالله در سال های اخیر به همت دولت مهرورز تمام مشکلات مردم حل شد به طوری که حتی ماهانه مبلغ قابل توجهی پول توجیبی هم برای مردم در نظر گرفتند و سر هر برج پرداخت می شود و مردم با شادمانی تمام کنار عابر بانک ها صف می کشند و گل می گویند و گل می شنوند و ...!!!

دیگر نه از بیکاری جوانان خبری است و نه مشکل اشتغال وجود دارد! تورم در سال های اخیر خصوصا هشت سال گذشته به سرعت برق و باد سیر نزولی یافته است و ارزش پول ملی چند صد برابر شده است! قدرت خرید مردم از قله ی اورست هم بالاتر رفته است!

تحریم ها شکسته و برادران دیپلمات هر از گاهی برای بررسی بندهای قراداد ژنو که مبادا کسی آبشان دهد و مو لای درزشان برود به سوئیس سفر می کنند!

واژه هایی مانند ویژه خواری و زیرمیزی و روی میزی و خویشاوندسالاری و خودمانی سازی (خصوصی سازی ) و... معنی خود را از دست داده اند و مردم با اختلاس و احتکار و رشوه و زد و بند و زمین خواری و رانت میل فرمودن و ... بالکل بیگانه شده اند!

سرانه ی مطالعه در شبانه روز بیشتر از بیست و شش ساعت شده است بطوری که نه کتب کتابخانه های عمومی جوابگوی مراجعات مردم است و نه سایت های اینترنتی!

پدیده ی شوم قاچاق ریشه کن شده است و اعتیاد از کشور رخت بر بسته و به کشورهای دوردست فرار کرده است!

نه از بی خانمانی خبری هست و نه از بی سروسامانی! حتی مسکینان هم صاحب مسکن شده اند و مازادش به کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای فقیر آفریقایی صادر می شود!

درصد امید به زندگی به بیش از هزار واحد در سطح هکتار رسیده است و توسعه ی انسانی سرریز شده است و سدها جوابگوی میزان رشد بارش فکری مردم نیستند!!!

نه تنها مغزها و نخبه ها به فکر فرار از کشور نیستند بلکه آن هایی هم که در روزگاران گذشته به ینگه دنیا نقل مکان کرده بودند برای مراجعه به کشور سر و دست می شکنند!

آموزش رایگان در تمام سطوح و مقاطع در تمام مدارس و مراکز علمی به اجرا گذاشته شده است و دانشگاه های مختلف از آزاد گرفته تا غیرانتفاعی و شبانه و روزانه و پیام نور و علمی کاربردی و بین المللی و ...، بورس تحصیلی رایگان به دانشجویان مستعد بی پول اعطاء می کنند!!!

بیمه های مختلف با دریافت وجه بسیار مختصر و گاها بدون دریافت وجه به احسن وجه تمام اقشار مردم را از هنرمند و نویسنده و شاعر گرفته تا کارگر و کارمند و کارافتاده و بیوه زن و ایتام و ...تحت پوشش قرار داده اند و دیگر آهی از نهاد کسی بلند نمی شود!

بیمارستان ها و مراکز درمانی خالی از سکنه شده اند!!! و احیانا اگر مراجعه ای به آن ها صورت می گیرد، توسط توریست هایی است که خدمات عالی پزشکی بی نظیر با هزینه ی بسیار کم دریافت می کنند!

اهل فکر و هنر و اندیشه قدر می بینند و در صدر می نشینند! هنرمندان و نویسندگان و شاعران درجه چندم به عنوان چهره های ماندگار معرفی شده اند و از مزایای آن زندگی راحتی را سپری می کنند!

خدمات بهداشتی و درمانی رتبه ی اول خاورمیانه را به دست آورده است و داروی بیماران خاص به شکل رایگان دم در منازلشان تحویل داده می شود!

معضل فوتبال برای همیشه به طور ریشه ای حل شده است، بطوری که نه تنها دیگر نیازی به بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال کشور احساس نمی شود بلکه مربیان و بازیکنان فوتبالمان در باشگاه های بزرگ دنیا مشغول مربی گری و بازی شده اند از جمله در برزیل و اسپانیا و آرژانتین و پرتغال و فرانسه و ایتالیا و کشورهای نفت خیز عربی و ...!!! که از این راه علاوه بر این که از هدر رفت میلیاردها دلار سرمایه ی ملی جلوگیری شده است بلکه کرورها کرور دلار ارز آوری بعمل می آید!

باشگاه های پایتخت جشن صدسالگی برپا می کنند و به جای فوتبالیست های پیش کسوت از بازیگران دست چندم سینما دعوت بعمل می آورند و خوش به حالشان می شود! امروزه دیگر فوتبالیست شدن و آکتور سینما شدن تنها یک رویا نیست و با خرج مختصر مبلغی می توان همزمان به هر دو خواسته رسید!!!

مدال های المپیک و المپیاد و جوایز جشنواره های سینمایی توسط جوانان کشورمان مثل گندم و جو درو می شود!

نه از آلودگی هوا خبری هست و نه از طرح زوج و فرد خودروها و نه از طرح ترافیک!

پول های نسبتا نیمه هنگفت صد هزار میلیاردی که توسط بعضی از یقه سپیدها از شبکه ی بانکی گروکشی شده بود به خزانه ی بیت المال برگشته و در امور تولیدی و اشتغال زا به کار انداخته شده است! دستان دراز چند نفر معدود بعضی از ما بهتران هم مثل موی سر کوتاه شده است و دیگر ملالی نیست!!!

القصه گرگ و میش با هم در چرا هستند و دم گرگ به پوز سگ بسته است و امنیت برقرار است و ...

پرونده ی اختلاس بیمه ی تامین اجتماعی به خوشی و مبارکی بسته شده است!!! وبه مبارکی و میمنت بیمه به وظایف بنیادی و اصلی خود می پردازد که در این راستا کارهای مغفول مانده به جد پی گیری می شود وبا تدبیر و کاردانی تمام جبران مافات می شود! یکی از معضلات مغفول مانده بیمه ی حیوانات درنده خصوصا جناب یوزپلنگ بود که به نحو احسن و با درایت کامل در حال انجام می باشد و از این پس این جناب با خیال راحت می تواند به کشتار گوسفندان و گاوها و چوپان ها بپردازد وکسی هم نتواند جلودارش بشود و بگوید بالای چشمان غضبناکت ابروست، چرا که بیمه ی دانا تمام خسارات وارده را پرداخت خواهد کرد!!

در اینجا لازم است تا به سایر حیوانات وحشی از قبیل؛ گرگ و ببر و شیر و گراز و مار و ...نیز بعضی از حیوانات اهلی خطر ساز مانند؛ گاو و الاغ و اسب و سگ و گربه و خرگوش و... و همچنین حیوانات چند منظوره (حیوانات وحشی که در منازل بعضی از پایتخت نشین ها نگهداری می شود) و بعضی حیوانات دوپای موذی سیری ناپذیر این نوید را بدهم که بزودی بیمه ی آن ها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت!

این است نمونه ی مدیریت موفق هزاره ی سوم! تا کور شود هر آنکه نتواند دید!!!( به نقل از قصه ی مرغابیان و لاک پشت کلیله و دمنه ) ...

پیش نویس تفاهم نامه ˈبیمه یوز پلنگ ایرانی و محیط بانان زیستگاه های یوز پلنگˈ امروز - دوشنبه - میان سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت بیمه دانا به امضا رسید.

ایرنا: در مراسم امضای این پیش نویسˈهومن جوکار ˈ مدیر پروژه حفاظت از یوز پلنگ آسیایی و ˈبیژن صادقیˈ مدیرعامل شرکت بیمه دانا حضور داشتند..

این پیش نویس در 6 ماده تهیه شده است.

قرار است اصل تفاهم نامه به زودی بینˈاحمد علی خیرخواه ˈ معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست و مدیرعامل شرکت بیمه دانا به امضا برسد!

به نقل از مجله ی مهر نیوز

  • میر حسین دلدار بناب

نظرات  (۹)

  • «آغا کلان»
  • استاد بزرگوار
    درود بر شما
    دست مریزاد. طنز روان و به روز حضرت عالی را خواندیم و بهره مند شدیم.
    اهل چمن محظوظ و کیفور.... دعا به جان شما دارند. زنده باشید استاد!
    .
    .
    (ضمناً حقیر سراپا تقصیر و سران پیر و قاطبۀ هواداران اسیر در حزب مستطاب، از مودّت حضرت عالی و قبول زحمت ماضیه، کمال تشکر و امتنان دارند و التماس دعا)

    خیر پیش.
    پاسخ:

           سلام و درود

    ... کلاه استادی بر سر ما گشاد است و مانند مدارک جعلی  پیشکش اهلش می کنیم که به عناوین و مدارک دلخوشند و کشته مرده ی نام دکتر و مهندس که  دوکی برایشان بیشتر برازنده است و...

    ... و اما بعد؛ ارادت برقرار است و تا باشد از آن زحمت ها باشد که به دیده ی منت قبول می کنیم.

    به قاطبه ی اهل چمن سلام خالصانه ی ما را برسانید که از درصدش هم نخواهیم کاست و تسلیم فشارهای بدخواهان نخواهیم شد!!!

    کلام آخر اینکه مشق طنز می کنیم بی تعارف و بی ریا (که این روزها متاسفانه بازارش داغ است)...

    ممنونم و برقرار باشید.

  • شیخ نهایی
  • اون بیمه الاغ (خر زمون شاه) رو عشقه !
    شاد باشی
    پاسخ:

    سلام

    ممنونم که همیشه به فکر الاغ های عزیز هستید یا شیخ الشیوخ!!!

  • ائلچی بئی
  • سالاملار دلدار بئی

    دئیرم بیر بئله ساییبسان آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ اولما سنینده آدامین زادین ایچریده بیردنه تاپیشیراسان بیزیم بو سکینه خالانی بیمه خدمات درمانی ائلییله جانیم صباحلاریما اولوم وار ایتیم خرجی نین عوهده سینده گله بیلمریک باخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ قبری بیری نچه دی

    اولماز نییا اولماز جانیم ایتی قوردی آیینی بیمه ائلیلیلر ائله بیزه گلنده اولماز سیز اولدن  فاقیر بچارایا باخمادیزدا هله سن تاپشیر بلکه باخدیلار پ پ پ هه بابا وار وار نگران اولما سن تاپشیر مچیده ده گئدرم دا چارا یوخدی ساققالی بیر آز اوزادیب بئش گون مچیدده گئدیرم باش اوسده ناماز جومعه اودا............................

    گوزل یازمیسیز چوخ ساق اولون ضییالی قارداشیم
    پاسخ:

    سلاملار

    ...ایتیز یا ائششگیز اولسا تاپشیرارام بیمه ائله سینلر آمما آداما گوجوم چاتماز!!!

    باغریما باسیب اؤپورم سنی عزیز ائلچی بئی.

  • دوکتور جئری
  • خوش گؤردوک

    رحمتلیک اولو صابیر دیری اولسایدی دئمزدی:

    آخ نه کئف چکمه‌لی ایام ایدی... اوندا کی اؤولادی وطن خام ایدی...

    دئیردی:

    آخ نه کئف چکمه‌لی ایام دیر.....

     

    تانری باشینیزی آغریتماسین (یازیدان بللی دیر باشینیز آغریییر!)

     

    پاسخ:

    سلاملار

    عزیز دوکتور جئری باشیمدا آغریسا بیر دسمال باغلارام آنجاق سیز هله ایینه وورمایین گؤرک!!!

    اوزاقدان اؤپورم سیزی. 

    سایغیلار، سالاملارلا

    سایین دلدار شیرین یازینیزی اوخوماقدا قندیم یوکسلدی. اللره ساغلیق

    یازی‌نین باشلانغینجیندا بوتون باشاریلاری دؤولتی مهر ورزین حسابینا یازمیشسیز (آللاه ائله‌مه‌میش مهرورزدن رانت-مانت آلمامیش‌سیزکی!). دئمه‌لی‌یم بو باشاریلاردا هامی‌میز شریک‌یک!

    وار اولون

    پاسخ:

    سلاملار

    یاشا ائلچین قارداش...

    ائشگیزدن ایتیزدن اولسا بیمه ائله ییریک!!!

    وار اول قارداشیم.

  • ارسلان زنگانلی
  • سلاملار و گؤزللیک لر. اللرین آغریماسین و بوندان آرتیق یولون آچیق
    پاسخ:

    سلام

    یاشاسین ارسلان خان.

  • شاعرشنیدنی ست
  • اصلا این 8 عدد تاثیر گذاری بر مملکت ما بوده و هست 8 سال به ما حمله کردند و ما (ما که نه، حقیقتا ما نه جراتش را داریم نه دلش را، آسمانی بودند)آسمانی ها ماندند و دفاع کردند ...8 سال تا توانستند در این مملکت گل و بوته کاشتند و حالا 8 سال که هیچ! به قول رئیس جان بانک مرکزی 80سال مملکت عقب مانده و 8 سال پیش رو باید بماند برای صاف کردن راه و پوشاندن ...(شما بخوانید خرابکاری ها)
    ازاین دولت نوپا که خیلی نمی شود انتظار معجزه داشت اما دست دولت قبلی درد نکند حد اقل ما فهمیدیم که تا قبل از دوره قبل چه آدمهای خوشبخت و قدرنشناس و ناشکری بودیم و فهمیدیم که همیشه شرایط بدتری هم وجود دارد و تازه شم فهمیدیم که چقدر واقعا ملت ایران مقاومتش زیاد است واقعااا
    راستی ممنون از محبت همیشگی شما وشرمنده م می کنید
     به روزم
    پاسخ:

    سلام

    خوش آمد و خیر مقدم می گویم.

    بالاخره چشممان به جمالتان که نه بل که به کمالتان منورشد. تا باد چنین بادا.

    ممنونم و سپاسگزار.

     سلاملار گوزل استادیم
    الحق کی دوشونجه لرین آخار سو کیمین ، گوزللیک لره آپاریر
    سایقیلاریم اومور بویودور
    پاسخ:

    سلاملار

    گؤزل گؤزلرییله باخیرسان حسن معللیم.

    سنی یوز یاشا.

    بسیار پرمغز و گویا.انشالله در دل سخت و سنگی مسئولان اثر کند و در مواجهه با خواسته های مردم خوی پلنگان از خود نشان دهند و مصداق آیه رحما بینهم باشند. امیدواریم که مثل مردم و مسئولان داستان همدستی چوپان و گرگ نباشد.لابد..
    پاسخ:

           سلام

    ممنونم از لطفتان.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی